Anasayfa » Ahlak bilgileri » Müstehcen konuşmak

Müstehcen konuşmak

Views:
1

Sual: Bazı kimseler, müstehcen konuşuyor. Ayıp şeyler söylüyor. İnsanların ayıplayacağı çirkin işler yapıyor. Müslüman olan kimse, bu şekilde şeyler yapar mı?
CEVAP
Hadika
’da buyuruluyor ki:
Fuhuş, çirkin söz anlamına gelir. Haddi aşan her şeye fahiş denir. Buradaki manası çirkin olan işleri açık kelimelerle anlatmak, müstehcen konuşmak anlamına gelir. Cima için ve abdest bozmak için kullanılan kelimeleri söylemek böyledir. Bu kelimeleri söylemek fuhuştur. Zira bu tarz şeyleri söylemek, mürüvvete ve diyanete uygun değildir, hayayı, utanmayı giderir ve başkalarını gücendirir. Cimayı, abdest bozmayı ve necaseti anlatmak gerektiği vakit, açık olarak söylememeli, kinaye olarak söylemelidir! Kinaye, bir şeyi, açık manaları başka olan kelimelerle anlatmaktır. Edepli olan, salih olan, fuhuş anlatmaya zorunlu olunca, kinaye olarak söyler. Örneğin, Allahü teâlâ, Kur’an-ı kerimde, cima için lems [dokunmak] kelimesini söylemiştir.

Dinimizde hayanın, utanmanın yeri oldukca mühimdir. Hayası olan, Allahü teâlâdan utandığı için günah işlemekten çekinir. İnsanlardan utanmayan Tanrı’tan da utanmaz. Açıktan günah işleyen kimse, hem insanlardan, hem de Tanrı’tan çekinmediğini gösterir. (Tanrı’ın bildiğini kuldan ne saklıyayım) demek doğru değildir. Gizli saklı işlediği bir günahı başkalarına açıklamak doğru değildir, hayasızlıktır.

Hadis-i şerifde buyuruldu ki:
(Haya ve azca konuşmak imandan, fahiş söz ve oldukca söz nifaktandır.) [Tirmizi]

Haya, imanın esasındandır
Allahü teâlâdan utanmak, imanın güçlü olduğuna, hayasızlık da imanın zayıf olduğuna alamettir. Hayasız kimsenin küfre düşmesi kolay olur. Hadis-i şerifte, (Hayanın azlığı küfürdür) buyuruldu. (Hakim)

Hayasız kimse, zaman içinde küfre kadar gidebilir. Haya, imanın esasındandır.
Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Haya, iffet, dile hakim olmak ve akıl imandandır. Cimrilik, fuhuş, çirkin sözlü olmak ise hayasızlıktan ve münafıklıktandır.) [Beyheki]

(Fahiş ve çirkin sözlerden şiddetle kaçının! ) [Nesai]

(Mümin, ayıplamaz, nalet etmez, fahiş söz söylemez) [Tirmizi]

(Aden, fahiş ve çirkin söz konuşana haramdır.) [İbni Ebiddünya]

(Allahü teâlâ, fahiş ve çirkin söz söyleyeni sevmez.) [İbni Ebiddünya]

Görüldüğü şeklinde, hayanın inanç ile, hayasızlığın da imansızlık ile alakası büyüktür. İnsanlardan utanan kimsenin, Allahü teâlâdan da utandığı anlaşılır. Zira hadis-i şerifte, (Tanrı’tan sakınan, insanlardan da sakınır) buyuruluyor. Hayasız olan mürüvvetsiz olur. İnsanları, bu şekilde kimselerin zararından sakındırmak için onların gıybetini yapmak caizdir. Hadis-i şerifte, (Haya cilbabını [örtüsünü] üstünden atanları gıybet etmek günah olmaz) buyuruldu. (Harâiti)

Sual: Porno film seyretmek yada fuhuş sözler söylemek günah mıdır?
CEVAP
Normal olarak günahtır. Bir hadis-i şerif:
(Çirkin hareketler meydana getiren, çirkin sözler söyleyenden Allahü teâlâ nefret eder.) [Tirmizî]

Güzel ahlaklı olmalı. Zira bir hadis-i şerifte buyuruluyor ki:
(Kıyamette müminin terazisinde güzel ahlaktan daha ağır bir şey bulunmaz.) [Tirmizî]

Sual: Küfretmek, kısaca sövmek günah mıdır?
CEVAP
Sövmek günahtır. Sövmek, fuhuş, kısaca çirkin sözdür. İki hadis-i şerif meali şöyledir:

(Fuhuş söyleyene Aden haramdır.) [İbni Ebiddünya, Ebu Nuaym]

(Fuhuş söz [sövmek] nifaktandır.) [Tirmizi]

Sövgü, kâfir olmak anlamına gelir. Fuhuş sözler için, küfretmek yerine, sövmek tabirini kullanmalıdır.

Sual: (Domuz oğlu domuz, eşek oğlu eşek demek yada bir kimsenin geçmiş sülalesine sövmek, Hazret-i Âdem’e kadar gideceği için, sövgü olur) diyorlar. Bu şekilde sövmek sövgü müdür?
CEVAP
Hazret-i Âdem’e kadar gitmez, kısaca bu şekilde söylemek sövgü olmaz; fakat bu şekilde çirkin şekilde sövmek, asla caiz değildir.

Fuhuş söyleyen, Cennete giremez
Sual: Bazı kimseler, açık, net olmalı diyerek, insanoğlunun edep yerlerinden, evlatların yanlarında bile açık olarak bahsetmekte, konuşmaktadır. Bu şekilde konuşmak, yazmak, dinimizce uygun mudur?
Yanıt:
Fuhuş söyleyen kimse tazir olunur, cezalandırılır. Zira, fuhuş söylemek tahrimen mekruhtur. Hadîkada deniyor ki:
“Fuhuş, çirkin söz anlamına gelir. Haddi aşan her şeye fâhiş denir. Burada, çirkin olan işleri başkalarına açık kelimelerle anlatmak anlamına gelir. Cima ve abdest bozmak için kullanılan kelimeleri söylemek böyledir. Bu kelimeleri söylemek fuhuştur ve tahrimen mekruhtur. Zira bu tarz şeyleri söylemek, mürüvvete ve diyanete uygun değildir, hayayı, utanmayı giderir ve başkalarını gücendirir. Mürüvvet, insanlık, erkeklik anlamına gelir. Cimayı ve abdest bozmayı anlatmak lazım olduğu vakit, açık olarak söylememeli, kinaye olarak söylemelidir. Kinaye, bir şeyi, açık manaları başka olan kelimelerle anlatmaktır. Edepli, salih olan, fuhuş anlatmaya zorunlu olunca, kinaye olarak söyler. Örneğin, Allahü teâlâ, Kur’ân-ı kerimde, cima için dokunmak, lems kelimesini söylemiştir. İbni Ebiddünyâ ve Ebû Nu’aym hazretlerinin bildirdikleri hadîs-i şerifte;
(Fuhuş söyleyenlerin Cennete girmeleri haramdır) buyuruldu. Kısaca, bunun azabını çekmedikçe Cennete girmezler.”

Bir önceki yazımız olan Müslümanların hakları ve görevleri başlıklı makalemizde gorevleri, haklar ve muslumanlar hakkında bilgiler verilmektedir.

6 defa okundu

Kontrol Et

Ticaretin önemi

Views:0 Sual: Bazı kimseler, (Tecim, üçe aldığını beşe satmaktır. Bu da, dinen pek uygun değildir) …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

escort beylikdüzübeylikdüzü escortescort beylikdüzüescort beylikdüzüistanbul escort