CEVAP
Yazdığınız hadis-i şerifler doğrudur fakat bunların açıklaması vardır. İmam-ı Rabbani hazretleri, (Şartsız bildirilen bir yargı şartlı olarak anlaşılır) buyuruyor. Örnek olarak koyun eti yiyecek caizdir. Yargı şartsız bildirilmiştir. Koyun eti caiz diye canlı bir koyunun bir budunu kesip yiyemeyiz. Ehl-i kitap hariç, gayrimüslim keserse yada kendiliğinden ölürse, leş olur, yenmez. Besmelesiz kesilirse de yenmez. Bu anlaşılınca hangi şartlar altında Cennete girileceği anlaşılır.
Örnek olarak Resulullah efendimiz, (İhlâsla La ilahe illallah diyen Cennete girer) buyurunca (İhlâsla ne anlama gelir?) diye sual ettiler. Cevaben, (Söyleyeni haramlardan alıkoymasıdır) buyurdu. (Taberani)
Cennete girebilmek için birkaç koşul var:
1- Birincisi kelime-i tevhidi ihlâsla söylemek gerekiyor. İhlâs ise ibadetleri yaparak haramlardan kaçmaktır. Namaz kılmayan, oruç tutmayan, zekât vermeyen, hacca gitmeyen de haram işlemiş oluyor. İçki, zina, kumar, yalan, gıybet, hırsızlık, kul hakkına girmek de aslına bakarsanız haramdır.
2- Bir tek La ilahe illallah demek yetmez. Peygamber efendimize de inanç etmek, son Peygamber olduğuna şehadet getirmek şarttır. Kısaca Muhammedün Resulullah demek de gerekir.
Birkaç hadis-i şerif meali şöyledir:
(İhlâs ile Eşhedü en la ilahe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abdühü ve Resulühü diyen Cennete girer.) [Taberani, Deylemi]
(La ilahe illallah, Muhammedün Resulullah diyene Cehennem ateşi haramdır.) [Müslim]
(Tanrı’tan başka ilah olmadığına Tanrı’ın bir ve ortağı olmadığına ve Muhammed’in Onun kulu ve Resulü olduğuna, keza Aden ve Cehennemin hak olduğuna şehadet ederse, Allahü teâlâ onu Cennetine koyar.) [Buhari, Müslim, Tirmizi]
(Rab olarak Tanrı’ı, din olarak İslam’ı, Resul olarak Muhammed’i seçen doğrusu kabul edip beğenene Aden vacip olur.) [Ebu Davud]
(Kitap ehli olan bir kavme [İsevi veya Musevilere] görevle gidince, ilkin, La ilahe illallah Muhammedün Resulullah demeye çağrı et. Bunu kabul ederlerse, günde beş zaman namazın farz bulunduğunu bildir. Bunu da kabul ederlerse, Tanrı’ın Müslümanların zenginlerinden alınıp fakirlerine verilen zekâtı farz kıldığını söyle.) [Buhari, Müslim, Ebu Davud]
(Size şu beş şeyi emrediyorum. Birincisi Tanrı’a imandır. Tanrı’a inanç nedir biliyor musunuz? Tanrı’tan başka mabut olmadığına ve benim son Peygamber olduğuma şehadet etmektir.) [Buhari, Müslim, Tirmizi, Nesai, Ebu Davud, İbni Hibban, Taberani]
Netice:
Müslüman olan Tanrı’a inanır. Allahü teâlâ Kur’an-ı kerimde mealen buyuruyor ki:
(Tanrı indinde hak din sadece İslam’dır.) [Al-i İmran 19]
(Sizin için din olarak İslam’ı beğendim.) [Maide 3]
(İslam’dan başka din arayan, bilsin ki, o din asla kabul edilmez.) [Al-i İmran 85]
(Tanrı’a itaat edin, Peygambere itaat edin. İşlerinizi boşa çıkarmayın.) [Muhammed 33]
Kelime-i tevhidin fazileti
Sual: İslam Ahlakı kitabında, Kelime-i tevhidin sevabının, tüm günahlardan ağır geldiği bildirilerek, (Mahşer günü bir şahıs gelecek, 99 amel defteri olup, her bir defterin yaprağı göz görmüş olduğu kadar geniştir. Asla birinde iyiliği olmayıp, yalnız bir parmak kadar, o kimsenin dünyada söylediği bir kelime-i tevhid bulunur. O 99 defter terazinin bir kefesine ve bir kelime-i tevhidi öteki kefesine koyarlar. Kelime-i tevhid tarafı ağır gelir) mealindeki hadis bildiriliyor. O süre, La ilahe illallah diyerek bir kelime-i tevhid söyledikten sonrasında, günahlardan sakınmaya ve yakarma etmeye gerek var mıdır?
CEVAP
Akıl mantık yürütmekle din olmaz. Bizim gibilerin hadis-i şeriften mana çıkarması yanlış olur. Tanrı saklasın, günahlardan kaçmaz, ibadeti gereksiz görebiliriz.
Dinimizde bir şey şartsız bildirilirse, onun bir oldukça şartlarının olduğu anlaşılır. La ilahe illallah diyenin Cennete gidebilmesi için birçok şartları var. Birkaçını bildirelim:
1- Kelime-i tevhidi inanarak söylemek şarttır. İnanmadan söylenirse faydası olmaz. Müslüman olarak söylemek gerekir. Kâfirliği bırakmadan bir gayrimüslim söylese asla kıymeti yoktur.
2- Amentü’deki altı esasa inanması ve beğenmesi şarttır. İnanmadan La ilahe illallah demenin asla önemi yoktur. İnansa fakat beğenmese gene kıymetsizdir. Bu altı esastan birine inanmasa gene kıymetsizdir. Örnek olarak Muhammedün Resulullah demese gene sonsuz Cehennemliktir.
3- İtikadının muntazam olması şarttır. İtikadı bid’at olanlar, muhakkak Cehenneme gider.
4- Haramlardan kaçması lazım. Namaz, oruç şeklinde ibadetleri yapmamak haramdır. (Haramlardan kaçıp, ihlasla, la ilahe illallah diyen Cennete girer) hadis-i şerifindeki (İhlasla) ifadesi için Resulullah efendimiz, (Söyleyeni haramlardan alıkoymasıdır) buyurdu. (Taberani)
Demek ki haramlardan kaçmadan la ilahe illallah demenin insanı Cehennemden kurtarması oldukça zor olsa gerek.
5- Meşhur bir harama helal dese, örnek olarak şarap yada domuz eti helaldir dese, la ilahe illallah demesi onu Cehennemden kurtarmaz. Meşhur bir farzı inkâr etse, örnek olarak namaz, oruç farz değil dese, la ilahe illallah demesi onu Cennete sokmaz.
Bir kimse, haramlardan kaçmaz, ibadetlerini yapmazsa, o kimsenin ölürken imanını muhafaza etmesi oldukça zor olsa gerek. O halde haramlardan kaçmak ve ibadetleri yapmak, insanoğlunun imanlı hayatını kaybetmesine sebep olmaktadır.
Bir önceki yazımız olan Peygamberimize inanmayan mümin olamaz başlıklı makalemizde inanmayan, mumin ve olamaz hakkında bilgiler verilmektedir.