Burada iki noktayı mercek altına alacağız. Aslında çok net olan, fakat maalesef ki çok karıştırılmış ve birbirine zıt fikir ve uygulamalar benimsenmiş bu konudakikanaatimiziteyit eden çıkarım ve delilleri aktaracağız. Birinci olarak, Risale-i Nur’un izahının yapılıp yapılmaması üzerinde dönüp duran ihtilaflı meseleyi ele alacağız ve neden yapılması gerektiğini gerekçe ve mantıkî delilleriyle inceleyeceğiz. İkinci olarak, Risale-i Nur’un izah ve şerhinin ne şekillerde yapılabileceği konusunu, yani 64 sene önce Zübeyir Gündüzalp’in vermiş olduğu konferansta geçen “Risale-i Nur’un hocası Risale-i Nur’dur” cümlesini “Risale-i Nur’un en güzel ve tek izahı yine sadece Risale-i Nur’la yapılır.” olarak anlamayı, izah ve şerh çalışmalarının sahasının sadece eser metninden aynen alıntı yapmak dar çerçevesiyle sınırlamayı tercih eden fikrî kanaat ile böyle değerlendirmeyen anlayışlar etrafında dönüp duran diğer bir ihtilaflı meseleyi inceleyeceğiz. Her iki konuyu da aklî ve gerçekçi gerekçeleriyle ve Üstad Bediüzzaman’ın bu konudaki mektuplarının eksiksiz metinlerini esas alarak ve karşılaştırarak etraflı bir biçimde ele almaya ve halen daha ihtilaflı ve soğuk bakılan bu meselelere farklı bir taraftan bakmaya çalıştık. İzah çalışmalarının bu ikinoktanın haricindeki boyutlarını ve bu konuda kullanılabileceğini düşündüğümüz yöntem ve teknikleri ise, “Risale-i Nur İzah Çalışmalarında Gerçekçi ve İhtiyaca Hitap Eden, Alternatif Bir Model” isimli başlıkta ele alacağız.

Bir önceki yazımız olan KÜVETTE GUSÜL ABDEST ALINIR MI? başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Kontrol Et

Kalpte Allah sevgisi ve korkusunun dengesini nasıl korumalıyız?

İslâm’a göre, kul, Allah’ı hem sevmeli hem de Ondan korkmalıdır. Cenab-ı Hak, insan ruhunda korku …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.