CEVAP
Uygun değildir; şu sebeple Allahü teâlâ, ilahtır. İlah, her şeyi yoktan var eden ve her an varlıkta durduran anlama gelir. (Ş. Nübüvve)
La ilahe illallah demek, ilah yok demek değil, Tanrı’tan başka ilah yoktur anlama gelir.
La ilahe = ilah yoktur, illallah = sadece Tanrı vardır diye cümle bölünürse, yukarıdaki benzer biçimde yanlış anlaşılır. Sözcük sözcük değil, cümle olarak ele almak gerekir.
İlah normal olarak vardır. Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Yahudiler Tanrı’ı bırakıp hahamlarını, Hristiyanlar da rahiplerini ve Meryem oğlu İsa’yı Rab edindiler. Hâlbuki onlara sadece, tek ilaha kulluk etmeleri emrolundu. Ondan başka ilah yoktur.) [Tevbe 31]
(Tanrı’la beraber, bir ilah daha tanıma.) [İsra 22]
(De ki: Bana, ilahınızın bir tek Tanrı olduğu vahyedildi.) [Enbiya 108]
Bu âyet-i kerimelerde de, Allahü teâlânın tek ilah olduğu bildirilmektedir.
Ek olarak, her namazda okuduğumuz Sübhaneke’nin sonunda (ve la ilahe gayrüke) deniyor. Buradaki gayrüke, “senden gayrı” anlama gelir. (La ilahe gayrüke) ifadesiyse, (Senden başka ilah yoktur) anlama gelir. Kısaca, ilah bir tek sensin anlama gelir. İlah yok demek, yaratıcı yoktur, Tanrı yoktur demek olur.
Bir önceki yazımız olan Allah'ın birliğini ispat başlıklı makalemizde allah, birli ve ispat hakkında bilgiler verilmektedir.