Anasayfa » Genel » Yolculukta Namaz

Yolculukta Namaz

Views:
7188

Çeşitli sebeplerden ötürü, belirli bir yerden başka bir yere seyahat etmekte olan kişiler, seferi sayılmaktadır ve bu nedenle namaz kılmakla yükümlü değillerdir. Ancak bazı kişiler yolda olmalarına rağmen namazlarını kaçırmak istemezler ve bu nedenle yolculukta namaz kılabilmek için konu hakkında bilgi sahibi olmak isterler. Yolculuk sırasında birçok zorluk yaşanmasından olayı, namaz yolcuya farz değildir. Ancak kişi tüm bunlara rağmen kılmak isteniyorsa, bu zorluklara karşın kişiye kolaylık olsun diye namazın farzları azaltılmaktadır. 4 rekatlı namazların, 2’şer rekata düşülerek kılınması, seferi kişiler için uygundur. Öte yandan namazların sünnetlerinde herhangi bir azalma olmazken, isteyen kişiler seferi durumdayken sadece farzları kılarak, sünnet kılmayabilmektedirler.




Yolculukta Namaz Nasıl Kılınır?

Yolculukta kılınan namazın biraz farklı olduğunu söylemek mümkündür. Bu nedenle sık olarak “yolculukta namaz nasıl kılınır?” sorusunun cevabı aranmaktadır. Yolculuk sırasında namaz kılmak isteyen bir kişi, imama uyduğu zaman 4 rekat namazı 2 rekat olarak kılmaktadır. İmam 2 rekatı kıldırdıktan sonra selam verir ve ” ben misafirim, mukim olanlar namazı tamamlasın” talimatı verir. Mukim olan kişi ise imam selam verdikten sonra tekbir getirerek ayağa kalkar. Ayakta beklerken, kıraat etmez ve Fatiha suresini okuyacak süre kadar bekler.

Bunun sonrasında ise rüku ve secde görevini yerine getiren Mukim, ikinci rekata kalktıktan sonra ise yine Fatiha okuyacak kadar beklemektedir. Rüku ve secdeler yapıldıktan sonra oturuşa geçilmektedir. Oturuşta ise Ettahiyatü, Salli Barik ve Rabbuna duaları okunmaktadır. Bu duaların okunmasının ardından ise selam verilerek namaz bitirilmektedir. Kimi mezheplere göre yolculuk sırasında namaz kılmak şart değilken, kimi mezheplere göre ise bu durumun sünnet olduğu ifade edilmektedir. Öte yandan seferi olma konusunda sadece yol yapmak veya yolda olmak gibi kavramlar bulunmamaktadır. Vatan-i asli, Vatan-i ikamet ve Vatan’-i sükna, seferi olan bir kişinin içerisinde bulunmuş olduğu halleri anlatmaktadır. Bu vatani hükümler doğrultusunda kişinin seferi sayılması mümkündür. Eğer bir kişi, yapmış olduğu gezinin ardından evine tekrar dönüyorsa, evine döndüğü süre boyunca seferi sayılmaktadır. O gün içerisinde seferi sayılması söz konusu olmamaktadır.

Bir önceki yazımız olan HÛD ALEYHİSSELÂM başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

10,104 defa okundu

Kontrol Et

İsrail’in Tarihi

Views:23 İsrail’in günümüze kadar gelen krolonojik tarihini sizler için derledik , aklınıza takılan soruları yorumlarda …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *