CEVAP
Normal olarak dine aykırıdır. Namazı hafife almak sövgü olur. Namaz kılmadan, oldukca çalışılsa da ibadet edilmiş olmaz. Sadece namaz kılanın ibadeti makbuldür. İki hadis-i şerif meali şöyledir:
(Namaz kılmayanın ibadetleri kabul olmaz.) [Ebu Nuaym]
(Kasten [mazeretsiz] namaz kılmayanın öteki amellerini Allahü teâlâ kabul etmez. Tevbe edinceye kadar da Tanrı’ın himayesinden uzak olur.) [İsfehanî]
Görüldüğü benzer biçimde, namaz kılmayanın hiçbir iyiliği, emek harcaması, hattâ ibadetleri bile kabul olmaz. Kabul olmaz demek boşa gider demek değildir, namaz kılmamakla büyük günaha girmiş olduğu için bu işlerden kazanılmış olduğu sevab, o büyük açığı kapatamaz anlamına gelir.
Bir kimse, beş zaman namazını kılar ve doğru niyet ederek çalışırsa, normal olarak onun her yapmış olduğu iş ibadet olur. İmam-ı Gazalî hazretleri buyuruyor ki: Her sabah, (Kendimin ve ailemin rızkını kazanmak, onları hiç kimseye muhtaç bırakmamak, Allahü teâlâya rahat ve temiz ibadet edebilmek, namazımı aksatmadan kılmak, âhiret yolunda yürüyebilmek için işime gidiyorum) diye niyet eden ve Müslümanlara iyilik, yardım ve tembih etmeyi, emr-i maruf, nehy-i münker yapmayı kalbinden geçiren kimse, işini yapmış olduğu müddetçe hep sevab kazanır. Bu şekilde niyet edince, onun her işi, her emek harcaması ibadet olur. (K. Mutluluk)
Bir önceki yazımız olan Sıkıntıda ibadet başlıklı makalemizde ibadet hakkında bilgiler verilmektedir.